صداوسیما دیگر بیرقیب نیست/ پایان فصل اول «همگناه» ناگهانی نبود
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۲۷۹۵
به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانهای سریال «هم گناه» امروز یکشنبه ۱۱ خرداد با حضور عوامل و هنرمندان این سریال در پردیس تئاتر باغ کتاب تهران برگزار شد.
مصطفی کیایی در ابتدای این نشست در پاسخ به سوالی درباره منطق فصلبندی این سریال و پایان یک باره داستان در فصل اول بیان کرد: از ابتدا هم در ۱۲ قسمت اول، سریال تا همین مقطع بود و بعد گذر زمانی داریم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم سریال در دو فصل ارائه شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی اضافه کرد: صحبتی هم که با پلتفرمها داشتیم بر این اساس بود که بین فصلهای اول و دوم سریال فاصله چندماهه داشته باشیم اما به دلیل کرونا و نیاز مردم به تماشای محصولات نمایشی، تصمیم گرفتیم با حداقل زمان فصل دو را منتشر کنیم. با این حال روند قصه تا سه ماه در فصل دوم جلو میرود و علت این اتفاق گذر زمان است. اگر بلافاصله بود و بدون فصلبندی این جهش زمانی را داشتیم چندان مناسب نبود.
همه قصهها در فصل اول به سرانجام رسید
محسن کیایی بازیگر و از نویسندگان سریال نیز در واکنش به این سوال گفت: من هم از برخی دیگر شنیدهام که میگویند، «کار ناگهان تمام شد»! من این مسئله را متوجه نمیشوم، اگر قصهها را دنبال کرده باشید همه قصهها را به سرانجام رساندیم و تصمیم گرفتیم سه ماه زمان قصه را برای فصل بعد به جلو ببریم. در قسمتهای آخر فصل یک میبینیم آرمان جواب مثبت از زیبا میگیرد، کاراکتر هدیه در خانهاش مستقر میشود و به ثبات میرسد و هر یک از شخصیتها به ثبات نسبی میرسند. طرح این سریال برای ۵۰ قسمت پیشبینی شده بود، اما بنا شد ۲۴ قسمت شود و برای همین یک پرش سه ماهه در قصه داریم. از ابتدا هم تصمیم بود دو تا ۱۲ قسمت باشد.
وی در ادامه درباره شخصیتپردازی کاراکتر «سیما» که دختری ترنس است و پرداخت کم جزییات درباره وی در سریال گفت: من زمانی کافهای داشتم و این کاراکتر زاییده ذهن من است، در آن کافه تعداد زیادی از این آدمها حضور داشتند. ما همیشه کاراکترها را گلدرشت نشان دادهایم اما در این سریال بازخوردها برایمان مهم بود. خود کاراکتر خیلی موردتوجه نبود و ابتدا خواستم بسترسازی کنیم که نگاه به این موقعیت و مشکل چیست و تلاش کردیم بازخوردها را در خانوادهها نشان دهیم. خیلی از این آدمها در درونشان مسایلی دارند و زمانیکه با آنها حرف میزنید برونریزی میکنند که طبیعتاً خیلی اغراق ندارند.
مصطفی کیایی نیز تصریح کرد: اولین کلیشه این است که این کارکتر دختری باشد با ظاهر پسرانه که زمخت است، یا اینکه انتظار داریم این آدم از نظر فیزیکی متفاوت باشد. ما سعی کردیم بحث روانشناسی داشته باشیم تا اینکه فردی به صورت رو این نقشها را بازی کند. به همین دلیل هم سوگل خلیق با فیزیکی که داشت انتخاب شد.
نخواستیم افراط یا تفریط کنیم
محسن کیایی در ادامه درباره خانواده در این سریال و پرداخت به این موضوع گفت: خانواده برای ما خیلی اهمیت دارد ما قرار نیست موضوع را حل کنیم. تلاش ما بر این بود که واقعیت را نمایش دهیم. این تضاد و تفاوت بین نسلها را نمایش دهیم. قدیم هر ده سال تغییر در نسلها داشتیم اما امروزه هر دو یا سه سال این تغییرات وجود دارد. نه خواستیم در نشان دادن این شرایط افراط و تفریط کنیم.
وی ادامه داد: خانواده جایگاه بسیار مهمی دارد و تلاش داریم بگوییم خانواده چطور میتواند کنار هم باشد نشان دهیم شکل آدمها و نوع تصمیمگیریها فرق کرده است، هم تلاش کردیم نقد کنیم و هم مشکلات را نشان دهیم.
مصطفی کیایی نیز گفت: خانواده صبوری در داستان نماد امروز جامعه است، کسی مثل فرید میخواهد آن را اداره کند. فریبرز میخواهد آن را هدایت کند، آرمان اما سرکش است و دیگر شخصیتها هر یک نمایندهای از جامعه هستند. این روابط و مسایل در جامعه وجود دارد.
پرستویی: فکر میکردم نمایش خانگی فقط شانه تخممرغیها است
پرستویی در ادامه درباره پذیرفتن حضور در هم گناه تصریح کرد: من همیشه گاردی با شبکه خانگی داشتم. من سال ۸۸ با تلویزیون خداحافظی کردم (منظور حوادث سیاسی آن سال نیست) اما بالاخره سریالهایی مثل «زیر تیغ»، «آشپزباشی» «امام علی (ع)» و… را در تلویزیون بازی کرده بودم.
وی ادامه داد: من همیشه خود را تقسیم کردهام که تئاتر یا سینما کار کنم و هیچ گاه نگفتم هنرپیشه سینمایی هستم. پیش از این درباره سریالهای نمایش خانگی فکر میکردم کارهای شانه تخممرغی است و اگر سوپر میروید یک محصول نمایش خانگی هم میخرید اما این تابو را «شهرزاد» در همان فصل اول شکست و دیدیم اگر نمیتوان در تلویزیون بازی کرد میتوان این مدلی به خانههای مردم رفت.
پرستویی ادامه داد: همه آدمهای که در سرزمین ما زندگی میکنند همه سینمارو نیستند. تجربه «مطرب» که باعث شد با آقای کیایی آشنا شوم کار بسیار خوبی بود، مخصوصاً که دوران بدی داشتم. آن زمان صحبتهایی شد و بعد از اتمامش گفتند میخواهند کاری در نمایش خانگی هم داشته باشد، من ابتدا گارد داشتم ولی با توجه به همکاریای که داشتم پذیرفتم.
وی افزود: من ده قسمت از سریال را در یک وعده خواندم و هر از گاهی تماس میگرفتم و نظر هم میدادم. حتی در این مدت من اصرار میکردم که هر کاری دارد آن را کنار بگذارد و این سریال را بسازد. هر قسمت این سریال میتواند یک تجربه سینمایی باشد، پلانها و دکوپاژ کاملاً سینمایی است. این احترام به مخاطب است که نخواهیم آب ببندیم.
وی اضافه کرد: این سریال قصههایی دارد که نشان میدهد همه ما هم گناهیم و یک جاهایی گناهکار هستیم. حس کردم در این سریال این مسایل باز میشود و من حس کردم حتماً باید در این سریال باشم و جزو شرح وظایفم است که اگر بخواهم سریال بازی کنم، این همان است.
صداوسیما دیگر بیرقیب نیست
مصطفی کیایی در ادامه درباره اینکه فضای کرونا چقدر به افزایش مخاطب سریال کمک کرد، اظهار کرد: در زمانی که تلویزیون بد عمل میکند، این فرصت را پلتفرمها کسب میکنند تا بیشتر دیده شوند. ما سالها میگفتیم صداوسیما بی رقیب است اما این فضایی که بهوجود آمده، باعث شده است وضعیت پلتفرمها بهتر باشد.
این کارگردان ادامه داد: فرزند خود من در خانه انیمیشنها را از این پلتفرمها میبیند. قطعاً قصه هم در درگیری مخاطب موثر است، که من همیشه در سینمای خود آن را در پیش گرفتهام و سعی کردهام قصه بگویم، چون حرف اول و آخر را قصه میزند. حضور بازیگران نیز موثر است.
این گزارش در حال تکمیل است…
کد خبر 4938341 عطیه موذنمنبع: مهر
کلیدواژه: سریال هم گناه مصطفی کیایی شبکه نمایش خانگی برنامه تلویزیونی ویروس کرونا تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی فیلم کوتاه سریال ایرانی شیوع کرونا شبکه دو سیما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کنسرت آنلاین موسیقی پاپ صدیقه کیانفر ادامه درباره مصطفی کیایی نمایش خانگی پلتفرم ها فصل اول آدم ها قصه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بازیگران جدید سریال «سلمان فارسی» مشخص شدند
داود میرباقری در جریان بازدید پیمان جبلی و مسئولین صداوسیما از پشت صحنه سریال سلمان فارسی به این نکته اشاره کرد که تدوین سریال در حال انجام است و تلاشمان را میکنیم سریال را سال ۱۴۰۵ به پخش برسانیم. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما با همراهی محسن برمهانی معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی» بازدید کرد و در جریان روند تولید آن قرار گرفت. در این بازدید مهدی نقویان رئیس سیمافیلم و جمعی از مدیران ستادی معاونت سیما حضور داشتند.
در ابتدا جبلی در کنار داود میرباقری (کارگردان) ، برمهانی (معاون سیما) و حسین طاهری (تهیهکننده) و گروه همراه به تماشای سکانسهایی از پروژه نشستند و بخش هایی از سریال در حضور وی تصویربرداری شد. در ادامه میرباقری و طاهری، رئیس سازمان صداوسیما را در جریان روند تولید سریال قرار دادند و توضیحاتی درباره لوکیشن آتشکده ماربین ارائه کردند.
نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»انوش معظمی، امیررضا دلاوری، فرخ نعمتی و حسام منظور از جمله بازیگرانی بودند که در لوکیشن آتشکده ماربین حضور داشتند و مقابل دوربین رفتند.
سکانسی که در بازدید جبلی تصویربرداری شد، مربوط به بازی انوش معظمی و حضور هنروران بسیاری بود که در کنار این بازیگر قرار داشتند.
جبلی در حاشیه بازدید از پشت صحنه این سریال گفت: ما در سازمان صداوسیما تمام هم و غم و تلاشمان این است که نیازهای این مجموعه فاخر و تاریخی و جریان ساز تامین شود. خوشبختانه مراحل تولید اعم از تهیه و تامین زیرساخت ها و ساخت و سازها و یا تامین مراحل مختلف تولید طبق برنامه پیش میرود.
وی ادامه داد: امسال یکی از سخت ترین سالهای تولید سریال در طول این هفت سال است که تولید این سریال آغاز شده است. میتوانم بگویم امسال یک سال سرنوشت ساز است. لذا وظیفه ما در سازمان صداوسیماست که از همه ظرفیتها و اختیاراتمان استفاده کنیم تا این مجموعه طبق برنامه ریزی پیش برود. چون استاد میرباقری و همکارانشان با جدیت مثالزدنی کار را پیش می برند. در سرمای زمستان و در مناطق پربرف و در گرمای تابستان زیر آفتاب کار را با دقت و وسواس و حساسیت کار را دنبال میکنند. امیدوارم ما و همکارانمان در سازمان و به خصوص سیمافیلم هم بتوانیم همچون گذشته در خدمتشان باشیم.
تلاش برای پخش در 1405
در ادامه میرباقری درباره روند تولید سریال افزود: فصل تولد سلمان را گرفته ایم و این روزها کار ادامه دارد. در اصل سکانس ها مربوط به بودخشان (پدر سلمان)، فرماندار جی است که در آتشکده ماربین مقابل دوربین میرود.
وی در پاسخ به این سوال که کار چه زمانی به پایان خواهد رسید هم گفت: ما طبق برنامه پیش می رویم؛ تدوین هم در حال انجام است و تلاشمان میکنیم سریال را سال 1405 به پخش برسانیم.
اینجا یک دانشگاه عظیم است
حسین طاهری هم درباره تولید سریال گفت: سلمان فارسی یکی از مجموعه های بزرگ صداوسیماست که در تولید آن هم نگاه مدیران و هم نگاه ما به آینده و نسلهای بعدی است. اینجا یک دانشگاه عظیم است که نسلها را برای صنعت فیلمسازی رشد میدهد.
وی ادامه داد: در معماری مجموعه تلاش شد تا یک کار جدی از ایران باستان را به جا بگذاریم. دوره ای که مغفول مانده بود اما با همت دکتر جبلی این بستر ایجاد شد.
جبلی در انتها به تماشای راشهایی از سریال نشست و با طاهری، میرباقری و احمدجو درباره قصه و بخشهای مختلف این سریال گفتوگو کرد.
انتهای پیام/